סיפור אישי על טיפול CBT

סיימתי השבוע תהליך עם מטופלת.

🌻 בשיחת הטלפון הראשונה שלנו היא הייתה דיי סקפטית, הרבה שאלות על "מה זה CBT ו ACT", על העובדה שאני מטפל גבר, וחששות מהדיכאון המורכב שהיא נמצאת בו כבר תקופה והאם אפשר להרפא מזה.

שיתפתי אותה שאני מאמין גדול בשינוי, ומעבר לביסוס המדעי של מוכחות הגישות שאני עובד איתן, הרבה בזכות התרומה שלהן עבורי בהתמודדות עם חרדה ודכאון בעבר, והיה לה קצת מוזר ששיתפתי אותה בנוגע לחוויה הרגשית שלי כי אף אחת מהטפלות הקודמות שלה לא דיברו על עצמן.

סיימנו את השיחה ותהיתי אם היא תחזור .. שלשום היה המפגש האחרון שלנו, והפרידה היתה מרגשת, כזאת עם דמעות.

🌻 אומרים על CBT שהוא טיפול קצר מועד, וזה נכון מצד אחד – הוא טיפול שמאפשר בהחלט להפחית סימפטומים בתקופת זמן קצרה … אבל מעבר לסימפטומים ולכאב הנקודתי, יש מסר חשוב הרבה יותר שמועבר בתהליך, וזו בניית מערכת היחסים שלי עם עצמי ועם הסביבה. חלק מהמטרות הראשוניות בתחילת התהליך היו להבין את הגורמים השונים שהיוו בסיס לדיכאון ולרגישות הגבוהה שלה.

👈 לאורך התהליך, הרגשנו ודיברנו על רגשות שונים, נתנו להם מקום מבלי לשפוט אותם בחומרה וזה מבחינתי חלק מהותי לשים אליו לב כמעט בכל תהליך. ללמוד לקבל ולהכיל רגשות מורכבים הם חלק מאוד משמעותי, בייחוד בהתמודדות עם דכאון.

👈 למדנו לזהות דפוסי חשיבה מלקים, והתבוננו מפרספקטיבות נוספות כדי להכיר בבחירות שהיא עשתה מתוך מציאות חיים מורכבת.

👈👈 למדנו גם להינות מרגשות נעימים…לפעמים כשאנחנו לא מרגישים טוב לאורך זמן, פתאום שקצת נהיה נעים זה מוזר וישר עולה ההתעסקות סביב "מתי זה הולך להסתיים כל הטוב הזה"…והוא לא מאחר להסתיים כשזה קורה.

🌿 קשר טיפולי שנוצר הוא קשר מאוד עמוק ומיוחד, וזו זכות גדולה שבת אדם בוחרת להחשף ולהביע בפניך את הרבדים הכי עמוקים, כמו מחשבות הכי מוזרות, להיות בפגיעות מול אדם אחר, ולאפשר לעצמה להביע רגש על כל גווניו.

לפני שאני מטפל, אני בנאדם, וכבנאדם יש לי חובות וערכים שבחרתי לעצמי כמצפן ואני בשאיפה לעמוד בהם… הכלה ואמפתיה כלפי האחר הם ערך עליון שהולך איתי בכל מערכת יחסים וכך אני גם מסתכל לעבר אנשים שמחפשות עזרה ועל אלו שבוחרות בי לעבור את תהליך ההתפתחות שלהם.

🌿 אם אתם מתמודדים עם קושי רגשי, התפנה לי מקום בלב וביומן במהלך השבוע למפגש.🌿

אתם מוזמנים להגיב, להעביר את זה הלאה וגם לעשות לייק שיוכל בתקווה להגיע לכל מי שמתמודד עם קושי רגשי ורוצה לבקש עזרה 💛

 

עוד באתר

אהבתם? מוזמנים לשתף

מעוניינים בשיחת ייעוץ?

השאירו פרטים ואחזור אליכם