מחשבות טורדניות על יחסי מין ומיניות, סטיות מיניות וזהות מינית

אם אתם רוצים לדעת איך מתמודדים עם מחשבות טורדניות מיניות, תוכלו לקרוא בהרחבה על מחשבות טורדנוית מיניות וגם לקבל תרגול חשוב להתמודד קצת אחרת עם המחשבות שלכם (ממש כאן בסוף העמוד).

מחשבות טורדניות סביב יחסי מין – מחשבות טורדניות מיניות, מחשבות טורדניות על זהות מינית ומחשבות טורדניות על סטיות מיניות, הן תופעות נפוצות ולא מספיק מדוברות בחברה בה אנחנו חיים גם בגלל המבוכה שהן מועררות, וגם בגלל התפישה הרווחת ש "הן קורות רק לי".

מחשבות טורדניות בנוגע ליחסי מין, מיניות וסטיות מין, עשויות לתפוס אותנו במהלך אקט מיני, אבל גם מחוץ לזמן האקט המיני בפועל. מעבר לכך שהמחשבות עשויות לפגום במרקם היחסים הבינאישי במהלך אקט מיני, הן גם בפוטנציאל לפגום ביחסים מחוץ למיטה ולחלחל ולכרסם בביטחון ובדימוי העצמי שלנו.

תשכחו את כל מה שחשבתם שאתם יודעים על יחסי מין!

כל התפישות והאמונות שלכם נבנו על בסיס ידע שצרכתם לאורך שנות חייכם, ועכשיו הגיע הזמן לתת מקום לאפשרויות חדשות כדי לראות שיחסי מין והזהות המינית שלכם יכולים להתקיים בצורה שלמה בעולם, ולא ליפול לתכתיבי התרבות.

תוכן עניינים למחשבות טורדניות מיניות

מחשבות טורדניות מיניות

חרדת ביצוע

אם אתם חווים חרדת ביצוע, קודם כל תדעו שאתם לא לבד. אחוז לא מבוטל מכלל האוכלוסיה חווים ויחוו חרדת ביצוע לאורך חייהם. חרדת הביצוע יכול לנבוע מתוך אירועים שונים המעוררי חרדה ומקטינים את הערך העצמי. החל ממיקוד בניסיון להאריך את זמן הגמירה (שופכה), כישלון בהסבת עונג לבן\בת הזוג ובמידה בסטנדרטים נוקשים גם גודל ונראות איבר המין ביחס למה שהחברה או תכתיבים פורנוגרפיים מייצגים.

חרדת ביצוע היא סימפטום למערכת יחסים נוקשה בינכם ובין עצמכם והיא ניתנת לשינוי ועידון.

באמצעות טיפול CBT וטיפול בגישת ACT תוכלו במספר מפגשים להתחיל ולהכיר את הבסיס לחרדת הביצוע ולקבל כלים משמעותיים שיאפשרו לכם לחזור להינות מיחסי מין בריאים ומהנים.

HOCD

אובססיה של מערכות יחסים, המכונה HOCD מכוונת להתעסקות יתרה בפרטי פרטים בקשר הבינאישי ובאינטראקציות חברתיות ומיניות.

שאלת שאלות מרובות, חוסר מנוחה כלפי תגובות של האחר ופרשנות מוטית, הן רק חלק מהתסמינים ש HOCD כוללת בתוכה.

אל דאגה, אם אתם מרגישים שאתם מתנהגים באופן שבו אתם פוגעים במרקם מערכת היחסים שלכם, תדעו שזה לא אתם, זה ה OCD שלכם, ויש דרך וכלים יעילים להתמודד עם זה.

אובססיות נוספות יכולות לכלול מחשבות מיניות טורדניות כמו תשוקה לילדים (פדופיליה), או תשוקה לבני המין השני (שאלות סביב זהות מינית), שאלה בדבר משיכה כלפי בן הזוג שלכם (א-מיניות) או פחד אובססיבי מהמרת הנטייה המינית שלכם.

החרדה בבסיס ה HOCD היא תחושה של גועל וודחייה עולה סביב משיכה מינית כלפי אובייקטים המוגדרים כטאבו בעולם הערכים שלכם.

רוצים לשמוע איך הגישה שלי יכולה לעזור לכם להתמודד עם מחשבות טורדניות מיניות

השאירו פרטים ואחזור אליכם

מחשבות טורדניות סביב טראומה מיחסי מין בעבר

מחשבות טורדניות מיניות סביב טראומה מיחסי מין מהעבר יכולות לא פעם להיות חלק מפוסט טראומה. החוויה המינית שחוויתם עשויה להיות מאוד מבישה או שהתקיימה מתוך חוסר שליטה ולפיכף בניתם סט של דפוסי חשיבה מסויימים שבונים בעינכם מציאות נוקשה ואולי אתם אף נמנעים מלגעת ולדבר על החוויות הללו.

מעבר להתמודדות עם המחשבות הטורדניות עצמן, עולה צורך לאפשר ולדבר על המקרה הטראומתי, באופן מבוקר, שיוכל לאפשר לפרק ולגעת במרכיבי החוויה השונים ובדפוסי החשיבה שנוצרו בעקבות הטראומה שחוויתם.

המחשבות הטורדניות כמו גם הרגשות והתחושות שמציפים, מגיעים מהמערכת התת הכרתית שלנו ומאחר ולא עובדו וקיבלו משנה תוקף, הם ממשיכין להתקיים בנו באופן לא מעובד ומאורגן, וכשעולה איזשהו אירוע שמהווה טריגר (כמו למשל השם של אותו אדם שהיה מעורב, או שאפילו בן או בת זוג חדשים שאתם מקיימים איתם אקט מיני) ישר הגוף מגיב ומציף ועלולה לחזור אותה תחושה מוכרת שמחזירה אותי לחוות ממש מחדש את האירוע הטראומתי.

ההבדל בין מחשבה טורדנית לפנטזיה

להבדיל בין מחשבה טורדנית מינית לפנטזיה מינית זה פשוט.

כשאתם חושבים מחשבות טורנדניות מיניות, תוכלו ממש לזהות את התחושות הלא נעימות בגוף והאינטואיציה שלכם תדע לספר את הסיפור שלה. הניסיון להדוף את המחשבות הטורדניות, ותחושת הבושה וחוזר הקבלה בגלל "שאני חושב מחשבות כאלה" הם בסיס שמשמר את המחשבות הטורדניות וממשיך לייצר חרדה סביבן כשהן עולות ואף מתגברות.

פנטזיה לעומת זאת מביאה איתה התרחבות וכמיהה. מין רצון פנימי טבעי שמושך לכיוון האקט המיני. לא פעם, הפנטזיה עשויה להוביל למחשבה טורדנית מאחר וברגע שאני הופך מודע לפטזיה ולוקח בחשבון גורמים נוספים שאולי עשויים להפגע מאותה פנטזיה, עשויים ישר לעלות רגשות אשמה וכתוצאה מכך מחשבות מלקות ומחשבות מעגליות טורדניות.

למה אתם לא צריכים להיות מוטרדים ממחשבה טורדנית?

מחשבות טורדניות מיניות באות לספר לנו סיפור. בדיוק כמו שרגשות ותחושות שעולות ומסבות את תשומת ליבנו כדי לשאול שאלות על עצמינו, כך גם מחשבות טורדניות.

המחשבות הטורדניות ימשיכו להטריד אם נתייחס אליהן כמטרידות.

אבל שינוי הפרספקטיבה למחשבות טורדניות, לתת להן מקום כחלק מאיתנו שעולה, בין אם זיכרון לא מעובד, חוויה טראומתית, או אירוע שנחשפתי אלו בסצינה מסרט כזה או אחר, הוא כלשעצמו חלק מאוד משמעותי בתהליך ההתמודדות עם מחשבות טורדניות מיניות.

המחשבות הטורדניות מעוררות ביקורת ושיפוטיות עצמי שמעלות חרדה – בעצם הגורם לחרדה סביב מחשבות טורדניות הן בכלל לא המחשבות עצמן, אלא הפרשנות שאנחנו עושים ומתייחסים למחשבות האלו.

מספר שאלות שתוכלו לשאול את עצמן כדי לייצר מערכת יחסים יותר ידידותית עם המחשבות הטורדניות:

  1. אז מה?
  2. מה זה אומר עלי שאני חושב כך?
  3. זה שאני חושב את זה אומר שאני באמת כזה?
  4. אני באמת רוצה לעשות את מה שאני חושב עליו?
  5. מה הסיבה שני חושב את מה שאני חושב?

אם תענו על השאלות הללו, תוכלו לקבל עוד קצת רקע והבנה שהמחשבות שלנו הן אינפורמציה נוספת שאנחנו מעבדים בדיוק כמו שעולה רגש, תחושה, או אפילו סצנה מסרט שאנחנו רואים.

בנוסף, אנחנו יכולים באותה מידה לבחור להתייחס לאינפורמציה הזו בצורה שונה, להחליט שאנחנו כרגע מפסיקים להתנגד, לענות, או למצוא פתרון וסיבה למחשבה שעולה ולהתמקד בעיסוק שחשוב ומשמעותי עבורנו וגם לאפשר גם לתחושה והרגש הראשוניים לחלוף כאשר המחשבה לא תקבל משקל רב כפי שהורגלנו.

דוגמה לריחוק ממחשבה והתמסרות לפעולה

נניח שבמהלך יחסי מין, עלתה לי מחשבה שאני לא מספיק טוב במיטה ואני כבר יודע שבגלל זה אני הולך להיות לא טוב ולא תהיה לי זקפה בדיוק כמו בפעם הקודמת.

אחד התרגילים הראשוניים שנרצה לקיים הוא למשל להחליט שבאקט המיני הקרוב, אני משחרר את מטרות העונג או התוצאה (לגמור), אלא מתמקד בחקירה וגילוי סקרן של הפרטנר שלי. ליצור סביבה נעימה ואינטימית, להכין סט שאלות בתחומי עניין משותפים, ליצור תחושה נינוחה ולהיות בקשיבות לצורך שלו ולמה שעושה לו נעים.

מחשבות על סטיות מיניות

סטיות מיניות מלוות אותנו מגיל הילדות. החל מחוויות ילדות מיניות במשחקי תפידים כמו רופא וחולה, מסרטים ישראלים כמו "אסקימו לימון", דרך סרטי פורנו בגיל ההתבגרות והלאה למערכות יחסים מיניות שונות עם בני\בנות זוג בבגרותינו.

מאחר ויש מגוון רחב של אפשרויות לקיים יחסי מין, ואפילו עוד לפני קיום יחסי המין עצמם, על השאלה סביב שליטה ונשלטות בהקשר החייתי החבוי בנו, עשויות לעלות גם מחשבות טורדניות סביב סטיות מיניות.

סטיה מינית היא לא דבר רע, כל עוד היא לא מביאה פגיעה פיזית וערכית בעצמכם או בפרנטר שלכם מעבר להסכמתכם או הסכמתו.

רוצים לשמוע איך הגישה שלי יכולה לעזור לכם להתמודד עם מחשבות טורדניות מיניות

השאירו פרטים ואחזור אליכם

איך להתמודד עם מחשבות טורדניות מיניות?

מחשבות טורדניות מיניות הן דרך של מערכת התת הכרתית לתקשר עם מערכת ההכרה. ברגע שעולות מחשבות, אנחנו מתחילים לפרש אותן, ומאחר והן לא מקבלות פתרון ולא נוצרת השלמה ועיבוד פרספקטיבה רחב של זיכרון לאירוע, או לתפישת עולם, המחשבה ממשיכה לעלות ולצוף סביב אירועי חיים שונים עד שהופכת לעלות גם באופן מותנה ולפעמים באופן אוטומטי עד כדי אובססיבי.

כדי להתמודד טוב יותר עם מחשבוות טורדניות מיניות:

  • תשאלו את עצמם שאלות
    • למה אני חושב את המחשבה הזו?
    • מה היא בא לספר לי?
    • למה אני מרגיש את מה שאני מרגיש ביחס אליה?
    • למה חשוב לי לא לחשוב אותה? ואם אני חושב אותה מה זה אומר עלי?
    • אם אני חושב אותה, זה אומר שגם אעשה איתה משהו?
  • תלמדו לחיות עם המחשבה גם בלי לתת לה פתרון

אחת הדרכים ללמוד לחיות עם מחשבה ולא להעמיק בה, היא תרגול מיינדפולנס. תוכלו למצוא באתר מגוון כלים וטכניקות לתרגול וגם להתנסות ממחש עכשיו בתרגול מיינדפולנס בנושא מחשבות.

טיפול CBT במחשבות טורדניות מיניות

מעבר לאפשרות לטיפול עצמי, באמצעות רכישת כלים והתנסות עצמית, תוכלו ליצור קשר ולתאם תהליך טיפולי.

התהליך מותאם לצורך האישי שלכם, מאחר ומתחיל התהליך נוכל ללמוד את המחשבות הטורדניות והרקע להן מחייכם האישיים, וכך בתהליך אישי, אמפתי ומובנה, ללמוד כלים וללמוד להתמודד עם מחשבות טורדניות מיניות ובכלל.

אם עדיין יש לכם שאלות או שאתם מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות, פשוט תלחצו על הכפתור הווטסאפ ובואו נדבר.

רוצים לשמוע איך הגישה שלי יכולה לעזור לכם להתמודד עם מחשבות טרדניות מיניות

השאירו פרטים ואחזור אליכם